CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, August 11, 2011

post paling excited. maafkan jika ada terlanjur kata atau statement yang menampakkan aku ni syok sendiri. tapi aku memang HAPPY! :)

Sebelum memulakan kata, izinkan daku mengucapkan Selamat Berpuasa kepada semua!
:)


Aku suka bulan puasa sebab..

1. aku rasa bulan ni lah bulan yang paling ayah ku tak busy. kami hari hari boleh makan semeja sekeluarga :)

2. rasa ringan je nak menunaikan ibadah seharian. :)

3. bulan bagus untuk diet yang bagus!

4. $$$ dapat di jimatkan lalala

5. boleh balik ofis awal!!

6. peti sejuk sentiasa ada makanan yang menarik menarik

7. takperlu bawak botol air ke ofiss ..ringann tangankuu. lalala.

8. boleh cakap kat kawan kawan: jom bazaar!

9. boleh tanya kat emak sambil berada di ofis: mak apa special hari ni? dan mak akan menjawab sesuatu dan akan membuatkan ku TAK SABAR NAK BALIK RUMAH.

10. dan ini reason yang terbaru.. untuk tahun ni. dapat jual kuih raya ahahahhaa.


:)


alhamdulillah dengan kehidupan aku sekarang.
seronok.
alhamdulillah...alhamdulillah..

******************

wahai kawan-kawan..
aku nak berteka-teki disini.



haritu ayah aku belikan aku sesuatu.



cuba teka apa ni?
(lihat gambar di bawah)

gambar 1



gambar 2




gambar 3







and finally....


LALALALLALALALLALALAAA..





Stand MIXER!!!!


yes. yes. yes. yes. yes. yes. yes. yes. yes. yes. yes. yes. yes. yes. yes. yes.yes. yes. yes. yes. yes. yes. yes. yes. yes. yes. yes. yes. yes. yes. yes. yes.yes. yes. yes. yes. yes. yes. yes. yes. yes. yes. yes. yes. yes. yes. yes. yes.yes. yes. yes. yes. yes. yes. yes. yes. yes. yes. yes. yes. yes. yes. yes. yes. !!




dan sekarang ini ialah homework ku:


membaca :D
almaklumlah..takpernah ada mixer.
yes. takpernah.





sebenarnya..ayah ku belikan ini seleapas conversation ini..dalam 3hari lepas.


Di suatu hari ketika sedang enak bersahur:

Ayah: Ina... dah ada duit jual kuih raya tu simpan. jangan nak shopping shopping selalu.

Aku: Hmm. okey.

Ayah: Beli benda yang perlu je. benda benda yang penting.

Aku: OK. ...rasa nak beli mixer la bak.

Ayah: Ok. beli mixer tu. ok juga.

Abang (penyibuk): Buatpe nak beli mixer tu ina. guna sajalah tangan..senam sikit. bukan susah.

Aku: penatlaa gunaa tangan!

*(gaduh gaduh gaduh gaduh gaduh)*


then..




selang 2 hari.


aku tersenyum : )






terima kasih heroku!
:)





2 comments:

Hafiz Blog's said...

Selamat berpuasa jua..=) hati2 guna mixer tu ya..=)

i.n.a.a.m.i said...

haha komen agak menakutkan..baru teringat pasal kebahayaan mixer tu. ok saya akan berhati hati ! :D