CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, June 12, 2011

tutti frutti dan saya dan abang dan adik


(gambar hiasan: beginilah rupa Tutti Frutti yang sedap)




(Ini bukan gambar hiasan: ini hasil peninggalan saya, abang saya dan adik)



pagi ahad yang indah.
mood yang ceria.
tapi ibu dah ke kenduri kawin saudara..
hmm
geram lak aku tengok abang aku senyap je tengok tv.
rasa macam dah lama pulak tak pau budak ini bulan ni :)
lalu..



aku: man...jom makan tutti fruti nak?
abang: apatu?
aku: frozen yogurt. sedap.
adik: kat peti sejuk kan ada yogurt..
aku: @#$$@%...
adik & abang: (gelak gelak gelak)
aku: (ok takpe aku dah biasa dengan digelakkan dorang, namun aku tabahkan hati)
aku: jom la..jom la..

aku bangun, tutup TV yang abang aku tengah tengok. aku paksa adik aku cepat bersiap.




misi aku berjaya.
aku berjaya keluarkan bodyguard-bodyguard aku ni dari rumah.
seperti biasa, aku duduk dibelakang..abang aku drive.
aku menikmati pemandangan sambil peluk bantal rama-rama.
:)

sambil dalam perjalanan tu..
abang: wei, mahal ke benda tu?
aku: ala takla, murah je..dia charge ikut berat. jangan ambik banyak sangat.
abang: kalau mahal takyahla, kita pergi tempat lain je..ko nak ke makan tutti frutti lan?
adik: aku ON je kalau ada orang belanja.
aku: (gelak gelak) ye azman..ko belanja.
adik: wei orang ajak la kena belanja!
abang & adik: (gelak gelak gelak)
aku: (dah biasa digelakkan....aku diam je)



sesampai ke destinasi..Tutti Frutti..
yeahh~
yes yes
yess..



aku bagi arahan kat dorang macamana nak ambil tutti fruti tu
macamla aku pernah makan benda ni sebelum ni
haha


dan sesampainya di kaunter..
aku pun meletakkan bekas aku ke atas penimbang..


akak kaunter: bayar semua sekali kan?
aku: ye semua sekali.
akak kaunter: ok semua total RM bla bla bla.
aku: (pandang abang aku)
abang aku: (keluarkan credit card)
akak kaunter: err...sorry. credit card tak diterima.
abang aku dan adik: (pandang aku)
aku: @#$#@$%...???
aku: ...ok. aku bayar.
abang aku & adik: (gelak gelak gelak)
aku: (ok kali ini sedidkit over pulak aku dikenakan!)





dan sepanjang perjalanan balik tu
aku dapat merasakan...





grrrrr..






aku: man.....isi minyak, full tank.
abang: ok ok..aku ganti balik.
aku: :)




aku bukan berkira.
tapi aku berkira kira.....




end :)


2 comments:

Cikgu Mizi said...

cam sdap jer.. ina, lnje aku lak.. huhu..

nazri.sensei said...

die kuar kad pengenalan nnt ko lak y nangis..wakakah