CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, May 22, 2011

bang-gila-dash

episod mencari buah cherry merah.
perbualan aku dan abang bangladesh yang baik dan murah dengan senyuman.


berapa harga buah cherry ni?

-RM20 setengah kilo.

saya mau 3 biji saja. takmau banyak-banyak.

-sorry adik, tak ada macam itu. mesti beli ini paket.

ala...hmm, takpelah. thank you.





lalu aku pun jalan ke kedai lain.
punya susah cari cherry ni. yang ada pun kena beli pukal.
apa aku nak buat beli banyak-banyak..

dah dua tiga kedai aku keluar masuk.
semua sama je sistem jualan cherry dia.

ceh entahapahapa.




maka aku pun berputus asa.
biarlah, beli strawberry je lah.
gantikan cherry.
:)





sedang aku menukar haluan perjalananku ke kedai lain...
tiba-tiba..





adik mau buah cherry? mari sini boleh ambil sini 100g pilih-pilih.




abang bangladesh yang baik tu tegur aku.
dia suruh aku pilih buah cherry yang tak dibungkus dalam 1 kotak polistrin ni.
dia kata ni buah reject, yang ada rosak-rosak sikit.
aku tengok macam ok je buahnya...
ape lagi..aku pun memulakan operasi mengutip.
sambil berbual mesra dengan abang bangladesh yang baik hati itu. :P


tak sampai 2 biji aku kutip.
tiba-tiba..
bang-gila-dash gila kuasa datang tepi aku.
(kawan dia kot)


bang-gila-dash gila kuasa: tak boleh pilih. mana boleh pilih.

aku: (blur) (apekah???)

bang-gila-dash gila kuasa: (ambil bakul yang aku pegang tu, dropkan balik cherry yang aku pilih tu ke dalam polistrin)

aku: (@#@#$#$????)

aku: eh kenapa ni?

bang-gila-dash gila kuasa: tak boleh pilih. (tu je dia duk ulang-ulang)




aku tengok bang-gila-dash gila kuasa tu tenung muka bangladesh yang baik tu. dia buat muka geram. aku xtau apa motif dia tu. dia elok je suruh aku pilih. kau sakit apa?



motif apekah????
argh..






tak puas hati!!






benci.
benci.
benci.

No comments: