CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, August 22, 2010

main jari.

"mak pergi ke pasar beli baju, beli baju warna apa?"
"biru"
"b-i-r-u"




itu permainan aku zaman dulu-dulu.



kini..
"train-train where you want to go?"
"italy"
"i-ta-ly"



maka aku bertanya:
bukan kira i-t-a-l-y ke?



mereka menjawab..
tak. ikut suku kata.






ok maka aku excited.
oh suatu kelainan!
nak tengok lah.



sampai satu masa..
ade dalam 6 budak cina bermain.
so tiba seorang ni menjawab: terengganu
"treng-ga-nu'


aku tengok ada bunyi yang amat tidak menyeronokkan disitu.
kawan-kawannya bersorak tak puas hati.
seorang ni pula seronok sampai tak ingat.
sebab dia menang.




then aku lihat.
aku mencelah..
" eh bukan te-reng-ga-nu ke?




semua statik jap.





suasana bising balik tapi kali ni sebaliknya..mereka bersorak puas hati!
tapi seorang yang menang tadi tu tak jadi menang sebab jarinya tidak kena.






hahaha puas hati sebab berlaku adil tadi.
jalan-jalan...budak tu menjawab:
cikgu..itu kali pertama saya mau menang :(






erkk aku tak patot kacau budak-budak tengah happy.

hehe.





suka tengok budak form3.
innocent, comel, dan sewaktu dengannya.




goodluck trial PMR !!

4 comments:

Anonymous said...

kesian dia...

Cikgu Mizi said...

game pe ni..?? xpnah men pn dlu2..

cik tukang karut said...

hik2..da form3 pun main menda tu lg? mak minah balik kampong..beranang dalam tong..namanya so-tong! ni agak brutalo sket suku-katanya tp dulu ade gak main ikut lirik nih..hahaha

i.n.a.a.m.i said...

hahaha, tu la. ala form 3 ada jugak yang masih main lawan-lawan pemadam. lol.

mizi: mustahil kamu tak pernah main game neh..